ProCulture verzorgde voor deze veertiende editie van dit jaarlijks festival de internetpromotie en is dan ook erg trots op het behaalde resultaat.
Het grootste gratis overdekte festival van Midden-Nederland trok dit jaar weer een record aantal bezoekers. Ruim 90.000 mensen - 10.000 meer dan vorig jaar - genoten tijdens het fraai nazomerweer van maar liefst 26 bands in drie grote tenten op de Waalkade in Tiel. De stijging van het bezoekersaantal leverde door de optimalisering van de infrastructuur (oa grotere tenten voor het hoofdpodium en het tweede podium, meer muntenkassas en een nog efficiëntere opstelling van de barren) geen enkel probleem op.
Naast de bands trokken ook Radio Gelderland en LiveXS - dit jaar voor het eerst op Appelpop - de nodige aandacht. De Appelpop-bezoekers kregen een kijkje in de keuken van de radioprogrammas Weekend Retour en Prettig Weekend Gelderland, die zaterdag van 13.00 tot 18.00 live werden uitgezonden vanaf het festivalterrein. En bij de tent van het popmagazine LiveXS, waar op beide dagen signeersessies met aan aantal van de optredende bands waren georganiseerd, stonden bezoekers - vele malen in lange rijen - te wachten op een handtekening van hun idolen. Op vrijdag zaten achtereenvolgens De Jeugd Van Tegenwoordig, Within Temptation, Half Past Midnight & Rob Orlemans, Krezip, Silence Is Sexy en Pete Philly & Perquisite klaar voor de fans en op zaterdag konden de bezoekers aanschuiven bij Textures, Treble, After Forever, LPG, Rowwen Hèze, The Shavers en Sarah Bettens. De jubileumeditie van Appelpop werd net als voorgaande jaren weer gedragen door veel sponsors en hardwerkende vrijwilligers (bijna 400), zonder wie het festival nooit plaats zou kunnen vinden.